Skip to Content

Odoo 18 E-kereskedelem Útmutató: Hogyan Indítsa el Online Áruházát

Gyors útmutató kezdőknek a Valkuz-tól


Üdvözöljük a rövid Odoo e-kereskedelmi útmutatónkban. Segítünk Önnek egy teljesen működőképes online áruház elindításában az Odoo 18 segítségével. Az Odoo maga egy hatékony vállalatirányítási platform, mert egyetlen rendszerben egyesíti a weboldalt, az értékesítést, a készletgazdálkodást és a könyvelést – nincs többé zsonglőrködés több, egymástól független eszközzel.

Részletesebben

Az alapok: A központi e-kereskedelmi alkalmazások telepítése


Az Odoo online áruház felépítésének első lépése az E-kereskedelem (eCommerce) alkalmazás telepítése a fő Alkalmazások menüből. Ez létrehozza a kirakatot, és automatikusan telepíti az egyéb alapvető alkalmazásokat, mint például a Weboldal, Értékesítés (Sales) és a Számlázás (Invoicing), így Önnek ezzel már nem kell foglalkoznia.

Ezután telepítenie kell a Készlet (Inventory) alkalmazást. Ha fizikai termékeket értékesít, ez az alkalmazás elengedhetetlen a készletszintek valós idejű követéséhez és a rendelések teljesítésének kezeléséhez.

Íme, mit csinálnak ezek a központi alkalmazások:

  • Weboldal: Felépíti a vevők felé néző kirakatot.
  • Értékesítés: Kezeli a weboldalon keresztül beérkező összes rendelést.
  • Készlet: Valós időben követi a termékek készletszintjét, hogy megakadályozza a túlértékesítést.
  • Számlázás: Létrehozza és kezeli a vevői számlákat a zökkenőmentes pénzügyi műveletek érdekében.
Odoo e-kereskedelmi gyorsindító alkalmazások

Digitális kirakat építése az Odoo Weboldal-készítővel


Miután telepítette az alkalmazásokat, válasszon egy, a márkájához illő weboldal témát. Ne aggódjon, később is megváltoztathatja.

Az Odoo weboldal-készítője a "fogd és húzd" (drag and drop) felületével megkönnyíti a testreszabást, kódolás nélkül. Például hozzáadhat és elrendezhet építőelemeket bannerekhez, kiemelt termékekhez és vásárlói véleményekhez.

Javasoljuk továbbá olyan alapvető oldalak hozzáadását, mint a „Rólunk” és a „Kapcsolat”, oldal.

Az áruház magja: Termékek hozzáadása és kezelése


Menjen az Értékesítések > Termékek > Új termék menüpontba az első termék hozzáadásához. Töltse ki a kulcsfontosságú mezőket, mint a Terméknév, Ár és leírás.

Amikor készen áll, kattintson a felső részen található "Közzététel" gombra, hogy a terméke megjelenjen a weboldalán.

Valkuz Profi Tipp:

Ne egyesével adja hozzá a már meglévő termékeit. Használja a 'Rekordok importálása' funkciót egy táblázattal, hogy egyszerre töltse fel a teljes katalógusát. Először exportálhat egy mintaterméket, hogy a sablon a lehető legoptimálisabb legyen!

Raktározható Termék vs. Szolgáltatás: Melyiket válassza

Minden raktáron tartott fizikai áru esetében a "Raktározható Termék" (Storable Product) opciót kell választania az "Általános Információk" fül alatt. Ez a beállítás teszi lehetővé a készletkezelést.

Elengedhetetlen funkció: Termékvariánsok beállítása

Ha olyan opciókat szeretne kínálni, mint a méret, szín vagy anyag, anélkül, hogy külön termékoldalakat hozna létre, használja az "Attribútumok és Variánsok" (Attributes & Variants) fület. Ez egyszerűsíti a termékkatalógusát, és megkönnyíti a vásárlást a vevői számára.

Kezdeti készletszintek beállítása (Készleten lévő mennyiség)

A termék létrehozása után használja a "Készleten lévő mennyiség" (On-Hand Quantity) gombot a kezdeti készletszintek frissítéséhez. Ez biztosítja, hogy a weboldala a valós rendelkezésre állást tükrözze, és megakadályozza a túlértékesítést.

Odoo weboldal termékek oldal előnézete

Fizetések, Szállítás és Adók


Fizetés fogadása: Fizetési átjárók aktiválása

Menjen a Könyvéles, vagy Számlázás > Konfiguráció > Fizetési szolgáltatók menüpontba, hogy aktiválja a fizetési szolgáltatót, mint például a Stripe és a PayPal. Az online fizetések engedélyezéséhez meg kell adnia az API-kulcsait a fizetési szolgáltatója irányítópultjáról.

Hogyan szállítson: Szállítási módok beállítása

Állítsa be a szállítási szabályokat a Készlet > Konfiguráció > Szállítási módok menüpont alatt. Itt létrehozhat fix áras opciókat (pl. "1500 Ft fix díj") vagy feltételes szabályokat, mint például "Ingyenes szállítás 15 000 Ft feletti rendelés esetén".

Adók kezelése automatikus adókonfigurációval

Az Odoo megkönnyíti az adószabályoknak való megfelelést azáltal, hogy automatikusan alkalmazza a megfelelő adókat a vásárló tartózkodási helye alapján. Ezeket a szabályokat a Számlázás > Konfiguráció > Adók menüpontban lehet beállítani.

A teljes munkafolyamat: A „Kosárba” gomb megnyomásától a „Kiszállítva” állapotig


Itt válik nyilvánvalóvá az Odoo ereje. Amikor egy vásárló rendelést ad le a weboldalán, automatikusan egy láncreakció indul el: egy Árajánlat (Quotation) jön létre az Értékesítés alkalmazásban.

Miután a fizetés megerősítést nyert, Értékesítési Rendeléssé (Sales Order) válik, ami pedig egy Kiszállítási Megbízást (Delivery Order) generál a Készlet alkalmazásban a csapata számára a csomagoláshoz. Amint a terméket kiszállítják, a termék készletszintje automatikusan csökken, és egy Számla (Invoice) jön létre. Ez a (módosítható) folyamat zökkenőmentes, manuális adatbevitel nélküli a lépések között.

E-kereskedelmi GYIK

Használja a Promóciók és Kuponok modult a Weboldal vagy az Értékesítés alkalmazásban az összes kedvezmény létrehozásához és kezeléséhez.

Igen, az Odoo jelentéskészítő irányítópultjai (az Értékesítés és a Weboldal alkalmazásokban) tartalmaznak értékesítési analitikát és a legkeresettebb termékek listáját.

A Készlet alkalmazás "Visszáruk" funkciójával lehet feldolgozni, fogadni és újrakészletezni a visszaküldött termékeket.

Az Odoo és a Shopify mindkettő e-kereskedelmi platform, de eltérő alapvető célokat szolgálnak.

A Shopify egy e-kereskedelmi eszköz, amely nagyon könnyen használható kezdők számára, de sok fejlett üzleti funkcióhoz, mint például a bonyolult készletkezelés vagy könyveléshez, fizetős alkalmazásokra van szükség.

Az Odoo egy mindenre kiterjedő vállalatirányítási csomag. Fő előnye, hogy az e-kereskedelem alapból teljesen integrálva van a készlet-, könyvelési, értékesítési és CRM-rendszerrel, nincs szükség drága harmadik féltől származó alkalmazásokra.

Igen, az Odoo SEO-barát. Beépített eszközökkel rendelkezik az URL-ek, meta címek és leírások, kép alt címkék szerkesztéséhez és SEO tartalom létrehozásához.

Az Odoo emellett sitemap-ot generál és kezeli az átirányításokat. A további optimalizálás érdekében összpontosítson a magas minőségű termékleírások létrehozására, írjon a termékeihez kapcsolódó blogtartalmat, és építsen erős belső linkelést az oldalai és termékei között.

Az Odoo teljes kontrollt biztosít a készlethiányos helyzetek felett. Minden terméknél választhat, hogy letiltja az értékesítést, amikor a készlet eléri a nullát, vagy folytatja az értékesítést és engedélyezi a függő rendeléseket (backorders).

Ha a függő rendelések engedélyezve vannak, az Odoo létrehozza az értékesítési rendelést és egy kiszállítási megbízást, amely addig vár a teljesítésre, amíg a készletét egy beszerzési rendeléssel feltöltik, így soha nem veszít el egyetlen eladást sem.

Igen, a pénztár oldal testreszabható. Az alapvető testreszabásokat, mint például a logó hozzáadása vagy a színek megváltoztatása, a Weboldal szerkesztőn keresztül lehet elvégezni.

Azonban a fejlettebb változtatások, mint például a lépések módosítása, egyéni mezők hozzáadása vagy az elrendezés jelentős megváltoztatása, általában technikai szakértelmet igényelnek a QWeb sablonok szerkesztéséhez. Ez egy gyakori kérés az Odoo fejlesztők és partnerek számára.

Konklúzió és Első Lépések

Az Odoo egy mindenre kiterjedő megoldás az e-kereskedelmi vállalkozás elindításához és növekedéséhez.

Készen áll az indulásra, de segítségre van szüksége?


A Valkuz csapata egy Odoo e-kereskedelmi szakértő.

Mi beállítjuk, testreszabjuk és képzést nyújtunk, hogy Ön az értékesítésre koncentrálhasson.


Lépjen velünk kapcsolatba még ma egy személyre szabott konzultációért.


Írta

Tóth Bence
A Valkuz alapítója
Odoo 18 Dropshipping: Teljes Beállítási Útmutató